Outcasts.
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Outcasts.

Outcasts of their own world.
 
HomeLatest imagesSearchRegisterLog in

 

 Heeft er iemand tips?

Go down 
3 posters
AuthorMessage
Leah

Leah


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-02-25

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeSun Feb 27, 2011 5:39 pm

Ja, ik heb laatst een stukje geschreven en aan een enkele vriend(in) laten lezen voor tips maar ik kreeg alleen maar: "goed geschreven" en "er zijn geen tips, het is goed," te horen. Maar ik wil toch graag tips.(:

-


Met betraande ogen liep ze langs de kust. De tranen gleden over haar wangen en haar ogen waren rood door het vele huilen. Door de tranen had ze een slecht zicht en niet veel later zakte ze door haar enkels. Ze viel voorover in het zand. Langzaam krabbelde ze overheid, met haar knieën in het zand, haar hoofd opgeheven naar de hemel en haar pijn uitschreeuwend. De wonden in haar armen deden haar niets. Maar de pijn in haar hart niettemin. Ze hadden hem vermöörd, vermöörd voor haar ogen. Met de tranen over haar wangen biggelend keek ze naar de hemel en met een verstikte maar toch duidelijke stem smeekte ze hem terug. Waarom hij? Waarom had hij haar zo vroeg verlaten? Ze had hem zo graag nog in haar armen gehad, willen omhelzen, zeggen hoeveel ze van hem hield maar dit alles was in een paar seconden van haar weggenomen. Haar laatste beetje geluk dat ze samen met hem had was weggenomen. Toen ze hier smekend op het strand zat verging ook haar laatste beetje hoop. De hoop dat dit allemaal een grote één nachtmerrie was en ze straks badend in het zweet wakker zou worden. Haar ziel brokkelde stukje bij stukje af waarna de seconden verstreken. Haar levensmoed verdween bij elke hap adem een stukje weggenomen en ze sloot haar ogen. Klaar om naar haar volgende leven te gaan. Een leven waar ze haar grote liefde weer zou omarmen en waar alle pijn voor altijd verdwenen zou zijn. Ze hapte naar adem en voor de eerste keer deze avond gleed ze met haar vingers over de diepe wonden. Ze kermde van de pijn en opende een fractie van een seconde haar ogen. Ze zag het vuurrode bloed en wist dat ook haar einde snel nabij zou komen. Ze keek naar de zon die op kwam en blies haar laatste adem uit. Ze rees op naar de hemel. Op weg naar de mensen waar ze het meest van hield.
Back to top Go down
Dawn

Dawn


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 2011-03-01

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeTue Mar 01, 2011 6:27 pm

Ik vind het mooi geschreven maar dit kan niet afgedaan worden met perfect. Aangezien ik ook niet 'pefect' schrijf kan ik je ook geen 'perfecte' tips geven maar ik zal mijn best doen om wat nuttige tips te geven.
Ik vind het in ieder geval jammer dat je gekozen hebt om het stukje op déze manier te schrijven. Hiermee bedoeling de informatie die je over de persoon geeft. Het is gebruikelijk om deze stijl te gebruiken bij een Stand Alone maar ik geef er nooit zo mijn voorkeuren aan. Als je de persoon een naam geeft kun je ook termen gebruiken zoals 'het meisje/de vrouw'. Dit is niet belangrijk maar ik vind het fijner, als staat het dus raar in contrast met een SA.
Goed, dat was dus geen nuttige tip -,-
Next...
Ik zie te veel punten :] Ik houd van lange zinnen, ik zie graag komma's.
Weetje O: Ik las een keer een boek en daar stond een zin in van anderhalve bladzijde lang. Echt woowz. Het heet Wampie, geen aanrader maar echt vreselijk goed voor je woordenschat.
Anywayz, het ging over jou verhaaltje.
Je hebt het heel mooi geschreven, goed uitgewerkt met emoties en zo. Je hebt ook een duidelijke neutrale schrijfstijl, daar houd ik ook van. Niet te veel gedoe en zo :]
Ik snapte alleen dit "Ze hapte naar adem en voor de eerste keer deze avond gleed ze met haar vingers over de diepe wonden." niet. Wonden?
De laatste drie zinnen vind ik te abrupt. Het is echt zo van "wham en toen was ze dood,". Ook dit is typerend voor een SA maar ook dit vind ik niet zo mooi. Ik zou er een uitgebreidere beschrijving voor geven.
Volgende keer een langer stukje!
xDawn
Back to top Go down
William

William


Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 2011-02-28

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeTue Mar 01, 2011 7:17 pm

Ik zou het leuker vinden moest het in de ik-vorm zijn, maar dat is persoonlijke mening. Maar voor de rest vind ik het wel heel goed! Very Happy
Back to top Go down
Dawn

Dawn


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 2011-03-01

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeTue Mar 01, 2011 7:27 pm

Ja, ik-vorm zou ook kunnen omdat de gevoelens dan dichterbij lijken je dus niet zit te tobben met 'ze' en namen waar ik het eerst over had. Dat zou inderdaad tactischer zijn.
Back to top Go down
Leah

Leah


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 2011-02-25

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeWed Mar 02, 2011 6:45 am

Dat zijn dingen waar ik wat aan heb.(: Vanmiddag ga ik hem bewerken en uitwerken. Thankyou.<3
Back to top Go down
Dawn

Dawn


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 2011-03-01

Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitimeThu Mar 03, 2011 7:10 pm

Aah, ik wil het weten als je weer eens wat nieuws schrijft!
Ik heb zelf ook laatst een stukje verhaal geschreven maar ik ga er niet mee verder denk ik Razz Ik zal het wel even in een topic posten.
Back to top Go down
Sponsored content





Heeft er iemand tips? Empty
PostSubject: Re: Heeft er iemand tips?   Heeft er iemand tips? Icon_minitime

Back to top Go down
 
Heeft er iemand tips?
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Outcasts. :: Spam :: Verhalen-
Jump to: